[so2] [Ixia Challenge] Cum se testeaza ? Ce trebuie facut ?

Daniel Baluta daniel.baluta at gmail.com
Sun Mar 23 22:11:12 EET 2014

> Nu stiu cum s-au prins cativa din colegii mei dar eu sunt mai pe langa
> subiect, am prins de la ei cum trebuie modificat qemu, mi-am luat acel
> pxe-eepro100.rom si am adaugat linia aceea in makefile :
>
> -net nic,model=i82559er,macaddr=52:54:00:12:34:56
>
> Aparent nu primesc nici o eroare din cele mentionate de mai sus, in lspci
> apare placa, daca dau ifconfig -a imi apare eth1 care este in stare down, si
> daca dau insmod cu modulul meu nu se intampla nimic, si am senzatia ca nu ar
> trebui sa se intample nimic ... Ce trebuie facut ?

Dupa inserarea modului tau ar trebui sa se cheme functia probe. Acolo ar trebui
facut register_netdev care va inregistra in kernel interfata de retea
corespunzatoare
device-ului de retea gasit.

Interfata ta ar trebui sa se cheme ixeth0, de acceea inainte de a
apela register_netdev(dev),
dev->name trebuie sa contina "ixeth%d". Se prinde mai apoi kernelul ca
trebuie sa-ti dea
numele ixeth0.

Acum. Faci tot ce am zis mai sus? Dacă da, atunci după inserarea
modulului ifconfig -a
ar trebui sa-ţi arate interfaţa ixeth0.

> Ca un feedback, sunt extrem de putine indicatii la tema asta, nu am inteles
> daca fix asta e ideea, sa ne prindem urechile cu treburi de genu asta, sau
> sa intelegem cum e facut un driver de retea.

Ai dreptate. Tema este un challenge, după ce vă prindeţi un pic
urechile veţi învăţa
să faceţi un driver de reţea.

> Intrebare bonus : Cum luam adresa MAC transmisa ca parametru ? Va fi in
> eeprom-ul ala pe care nici din manualul acela de dezvoltare nu am inteles
> clar cum se citeste ? Putem sa hardcodam o adresa la intamplare ?

Nu trebuie sa folosesti neaparat adresa MAC din eeprom. Poti sa o hardcodezi
sau sa folosesti functia eth_hw_addr_random [1].

Daca o hardcodezi tu, ai grija sa nu fie adresa de multicast (cel mai
putin semnificativ
bit din primul octet sa fie 0) [2]

Da
thanks,