[pso] Linux kernel

Mircea Gherzan mgherzan at anaconda.cs.pub.ro
Mon Feb 23 14:20:52 EET 2009

Salutare,

Alexandru Goia <webaigoia at gmail.com> wrote:
> Cum si cu ce sa incep ? Stiu ca intrebarea mea poate aparea generala,
> dar va rog sa-mi dati
> raspunsuri la ea.

1. Inveti bine C. As in "Cartea Alba" (K&R).
2. Intelegi conceptele de sisteme de operare (cs.pub.ro/~so).
Evident, cu niste bibliografie buna [1].
3. Te documentezi despre kernel-ul Linux (cs.pub.ro/~pso. [2]. [3])
4. Faci temele de la PSO :)
5. Te inscrii pe o lista precum [4] si intr-un proiect gen Kernel
Janitors.

Cam astia sunt pasii "clasici".

Pe langa asta, sfatul meu ar fi sa razi Windows de pe sitemul tau si sa
rulezi doar Linux. Preferabil o distributie cat mai bare-metal, ca
Debian sau Gentoo. Preferabil kernel vanilla (sau chiar mai bine: -rc
pentru bug reports). Te vei putea lovi astfel de problemele
driver-elor, testa patch-uri, etc.

Ca sa nu fac piraterie pe lista, da-mi un mail privat pentru carti :)

[1]http://www.amazon.com/Modern-Operating-Systems-3rd-GOAL/dp/0136006639/
[2]http://www.amazon.com/Linux-Kernel-Development-Novell-Press/dp/0672327201/
[3]http://www.amazon.com/Professional-Linux-Kernel-Architecture-Programmer/dp/0470343435
[4]http://kernelnewbies.org/ML