[pso] [tema3] citirile pe a partitia de backup se fac doar cand prima are erori?

Razvan Deaconescu razvand at cs.pub.ro
Fri May 16 15:56:42 EEST 2008

On Fri, 2008-05-16 at 14:41 +0300, Alexandru Mosoi wrote:
> esti sigur ca aceasta e rezolvarea corecta?
>
> nu de alta, dar daca vrei sa citesti aceeasi bucata de pe ambele
> harduri trebuie sa-ti aloci memorie cel putin inca o data dimensiunea
> bioului cerut, sau sa faci 'nspe citiri/scrieri suplimentare. in
> ambele cazuri inseamna o degradare a performantei driverului. eu cred
> ca solutia corecta este sa citesti de pe primul hard, verifici crc-ul,
> daca e prost citesti de pe al doilea hard si il corectezi pe primul.

Mda, ai si tu dreptate. Nu m-am gandit atent la situatia asta. In
gandirea initiala trebuia sa ai grija sa ai mirroring corect si ca
atunci cand faci citirea creezi bio-uri pentru ambele discuri. Ulterior
se face corectarea in cazul in care unul din bio-uri este invalid.

Daca al doilea este corupt si primul este corupt toata lumea e fericita.
Insa, daca nu faci recuperarea celui de-al doilea si se corupe primul,
s-a dus informatia. Asta a fost gandirea mea initiala.

Nu vor exista insa depunctari pentru oricare versiune. Si nu vom
considera o tema mai buna sau mai rea in evaluarea pentru evenimentul
Ixia (nu am facut toate precizarile si ambele solutii au avantajele
lor).

> inca o intrebare, e corect sa citesc crc-urile cu read/write (;;)),
> sau trebuie si pentru ele sa construiesc niste bio-uri?

bio-uri.

believed to be clean.