[pso] [Tema1]neclaritati

Octavian Purdila tavi at cs.pub.ro
Sun Mar 4 14:46:58 EET 2007

On Sunday 04 March 2007 13:08, Onofrei Andreea-Ancuta wrote:
> Salut!
>
> Am citit enuntul temei si am cateva intrebari:
>
> pentru fiecare proces vom avea apeluri de sistem monitorizate/interceptate diferite?(pentru fiecare proces fiind necesara stocarea apelurilor de sistem )
>
> sau la adaugarea unui proces in lista el va mosteni vectorul de apeluri de sistem monitorizate?
>
> As dori un exemplu care sa evidentieze diferenta dintre monitorizarea si interceptarea unui apel de sistem.

Interceptarea se foloseste pentru a inlocui intrarea din tabela de apeluri de sistem cu cea proprie, astfel incat toate apelurile de sistem sa treaca prin modulul vostru. Interceptare este o operatie globala, nu per proces. Atunci cand faceti o interceptare, parametrul pid din my_syscall nu se foloseste.

Odata ce un apel de sistem a fost interceptat, putem porni monitorizarea pentru anumite procese. Atunci cand un proces este monitorizat, se vor afisa diverse informatii despre apelul de sistem (parametri, codul de return, pid-ul procesului care face apelul de sistem).

tavi