[so2] [Tema1] Handler numarare call-uri si Exit

Paul Olaru olarupaulstelian97 at gmail.com
Fri Mar 27 11:09:48 EET 2020

Replies inline.

On Fri, Mar 27, 2020, 02:26 Ioan-Florin-Cătălin NIŢU (87674) via so2 <
so2 at cursuri.cs.pub.ro> wrote:

> Salut,
>
> E okay daca folosesc un singru handler pentru a contoriza numarul de
> apeluri si sa fac diferentierea in handler folosind symbol_name-ul din
> structura kprobe?
> Nu prea are sens sa am cate un handler separat deoarece as avea mult cod
> duplicat, iar singura diferenta ar fi contorul pe care il folosesc
> (calls_up, calls_down etc.).

Depinde și de cum arată codul. Ar putea fi ok, chiar aș fi vrut și eu să
reduc repetarea codului pentru asta.

> De altfel, legat de terminarea proceselor am cautat sa vad cum sa detectez
> terminarea unui proces si am dat peste acest mail din 2015 [0] in care
> spune ca nu vom fi penalizati daca nu tratam acest caz. Stiu ca e cam vechi
> si am zis sa ma asigur. E okay daca nu mai tratez si acest caz?

Te poți baza pe faptul că singura funcție care șterge un task_struct din
memorie este do_exit. Singurul moment în care s-ar putea să nu fie apelată
este atunci când își ia kernel oops în contextul unui proces, deși probabil
chiar și atunci s-ar apela.