[so2] [Tema 4] free blocks and free inodes

Razvan Deaconescu razvan.deaconescu at cs.pub.ro
Sun May 15 11:28:08 EEST 2016

Ioana Ciornei via so2 <so2 at cursuri.cs.pub.ro> writes:
> Buna,
>
> Am doua nelamuriri/probleme:
>
> 1. free inodes:
>     Imi trec testele de free inodes pana in momentul in care fac
> umount. In put_super ajunge numarul corect de free inodes, le rescriu
> in pitix_super_block, marchez buffer head-ul ca dirty doar ca la un
> mount ulterior tot valoarea initiala este citita. Are cineva idee de
> la ce ar putea veni problema asta?
>
> 2. free blocks:
>     Nu reusesc sa ma prind unde, la crearea unui fisier, am acces la
> size-ul acestuia pentru a aloca blocurile de date necesare. In
> [...]

Hello, Ioana.

Scuze de întârziere, am avut o o perioada aglomerată.

M-am uitat peste submisia ta în vmchecker.

Legat de put_super, nu văd de ce mai citești _încă o dată_ buffer
head-ul aferent superblock-ului. Ai deja în sbi->sb_bh. De acolo poți
obține și psb.

Legat de pitix_create, dimensiunea unui fișier este configurată la
apelulul funcției de truncate. La creare unui fișier are dimensiunea 0
urmând ca prin apeluri din user space de tipul ftruncate() sau write()
să i se modifice dimensiunea.

Răzvan