[so2] [Ixia Challenge] Problema receptie pachete unicast

Daniel Baluta daniel.baluta at gmail.com
Mon Mar 23 21:40:00 EET 2015

> On 23 Mar 2015, at 03:10, Valentina-Camelia BOJAN via so2
> <so2 at cursuri.cs.pub.ro> wrote:
>

> Buna!
>
> Intampin o problema la receptia pachetelor, in sensul ca primesc numai
> pachetele de broadcast.
> Pentru testare, am configurat qemu setand flagul macaddr si am copiat
> aceeasi adresa mac in campul dev_addr al structurii net_device. Am printat
> in driver mesajele primite si apar numai cele de broadcast.
> S-a mai lovit cineva de aceasta situatie?

Pentru inceput pot faci ceva de genul:

netdev->dev_addr[0] = primul octet din mac
netdev->dev_addr[1] = al doilea octet din mac
etc.

Poti sa ne zici cum faci tu aceasta copiere? Dacă dai
apoi comanda ip address show, vezi mac-ul setat de tine
acolo.

> M-am lovit eu acum cu capul de toți pereții. Eu nu aveam setat MAC-ul “din
> qemu”,
> foloseam doar eth_hw_addr_random în driver și atât. Primeam _exclusiv_
> mesaje
> de broadcast, chiar și ICMP broadcast.
>
> Fii atentă cum copiezi adresa MAC, cel mai simplu cred că e ceva de genul:
>
> char[] mac = {0xAA, 0xBB, …., 0xFF }; // ăsta-i macul
>
> memcpy(netdev->dev_addr, mac, sizeof(mac));

> PS. E foarte confuză precizarea de la FAQ #2 din enunț. Mai bine o scoateți
> de tot.

Ai dreptate, e incomplet! Am actualizat acum sper să fie mai clar.

Daniel.