[so2] [Actiuni amanabile]

Razvan Deaconescu razvan.deaconescu at cs.pub.ro
Thu Apr 2 20:37:30 EEST 2015

Istrate Roxana via so2 <so2 at cursuri.cs.pub.ro> writes:
> La asta ma referam la curs cand am zis ca am citit undeva ca actiunile
> amanabile pot rula in context proces.
>
> "Acțiunile astfel planificate pot rula fie în context proces, fie în
> context întrerupere, în funcție de tipul de acțiune amânabilă. "
>
> Deci e corect in laborator? Pot rula si in context proces?

Acțiunile amânabile pot avea două sensuri:

* Sensul strict tehnic de acțiuni amânbile unei întreruperi: "deferred
  work". Acestea rulează în context _întrerupere_. Pe Linux este cazul
  softirq-urilor și tasklet-urilor, care sunt o formă de "întrerupere
  software" (soft-irq)[1]. Pe Windows sunt DPC (Deferred Procedure
  Call). Despre aceste sens a discutat, probabil, Tavi la curs. În
  general, acest sens este folosit.

* În sensul mai larg, acțiunile amânabile se referă la orice acțiune
  amânată stării curente. Adică atât acțiuni amânabile în context
  _întrerupere_ (softirq, tasklets) cât și acțiuni amânabile în context
  _proces_ (de regulă work-uri). Acest sens este folosit în laborator.

[1] https://www.kernel.org/doc/htmldocs/kernel-hacking/basics-softirqs.html

Răzvan