[so2] [Tema 4] Stocarea directoarelor pe disk

Vicentiu Ciorbaru cvicentiu at gmail.com
Mon May 5 12:21:04 EEST 2014

Salut,

Nu mi-e 100% clar cum sunt stocate directoarele pe disk. Din ce
inteleg din enunt, toate inode-urile ce reprezinta directoare vor avea
datele stocate in block-ul cu ID-ul 0 (din dzone).

Am tras concluzia asta pornind de la următoarele afirmatii:
Directoarele au asociate un singur bloc de date în care vor fi stocate
intrările de director.
Directorul rădăcină va avea alocat inode-ul 0 și blocul de date 0.

Practic block-ul 0 (relativ la inceputul dzone) ar avea multe intrari
de tipul struct pitix_dir_entry, fiecare cu câte un backlink la
inode-ul aferent.

Am inteles corect?

O altă alternativă ar fi ca fiecare inode director sa aiba block-ul
lui dedicat in care sa se afle doar structurile pitix_dir_entry cu
backlink-ul catre el insusi. In cazul asta insa mi se par inutile
acele backlink-uri din struct pitix_dir_entry.

Vicențiu