[so2] [Tema 4] Problema salvare inodeuri la unmount

Razvan Deaconescu razvan.deaconescu at cs.pub.ro
Thu May 1 17:35:03 EEST 2014

Andrei Patrascoiu <andrei.patrascoiu at gmail.com> writes:
> Salut,
>
> Pentru cei care s-au apucat / se vor apuca de tema 4 exista o problema cu
> codului sursa pentru
> sistemul minfs care poate fi folosit ca punct de pornire.
>
> In structura super_operations se foloseste pentru campul .drop_inode
> functia generic_delete_inode,
> in loc de generic_drop_inode. Ca rezultat, inodeurile nu vor fi scrise
> automat pe disc la unmount.

Nu e nevoie de pus generic_drop_inode. Câmpul .drop_inode poate lipsi,
va fi automat pus pe NULL și se apelează implicit
generic_drop_inode[1]. Am corectat în scheletul și în soluția de
laborator pentru laboratorul 8[2] și laboratorul 9[3].

> Problema a aparut si in anii precedenti si este mai dificil de
> depistat. As vrea sa rog echipa de SO2 sa corecteze bucata de cod
> pentru a evita probleme pe viitor.

Mulțumim mult că ne-ai semnalat asta, Andrei. Scuze pentru încurcătură.

[1] http://lxr.free-electrons.com/source/fs/inode.c?v=3.13#L1393
[2] http://ocw.cs.pub.ro/courses/so2/laboratoare/lab08/exercitii
[3] http://ocw.cs.pub.ro/courses/so2/laboratoare/lab09/exercitii

Răzvan