[so2] [SO2][Tema 1 Lin]Intrebari

Stoica Cosmin cosmin.stoica9 at gmail.com
Wed Mar 13 09:08:26 EET 2013

Salut!

      Am cateva intrebari in legatura cu tema1 Linux.

      1.Vreau sa retin in vectorul de structuri pe langa datele necesare
 si un pointer catre syscall initial,
dar nu imi dau seama ce tip ar trebui sa aiba. Imi inchipuii ca trebuie sa
returneze long si sa aiba parametrii
structura definita in slideurile cursului 2 (struct syscall_params), dar nu
imi dau seama cum sa arata.

     2. In enunt "Se impune folosirea unei *liste pentru menținerea
informațiilor despre procesele monitorizate" si *
un vector pentru fiecare apel interceptat. Ca sa folosim o lista pentru
toate procesele monitorizate nu ar insemna sa
se introduca o latenta mare, deoarece daca un proces a facut un syscall si
apoi face lock pe lista_de_procese pentru
a se inregistra si vin si alte procese in perioada aceasta se asteapta prea
mult.
         Ma gandeam ca ar fi ok sa spargem lista respectiva pe syscall
interceptat si astfel am aveam procesele grupate
pe syscall ceea ce nu ar trebuii sa mai blocheze, deoarece daca fiecare ar
avea propriul lock, un proces care apeleaza
un syscall s1 si foloseste lista repectiva lui s1 nu va afecta un alt
proces care face un alt syscall s2 si foloseste lista lui s2.
       Pentru imbunatatire se poate folosi RWLOCK.
       Cum este mai eficient si cum se recomanda sa implemenatam?

Cu stima,
   Cosmin Stoica