[so2] Tema4 - bug remontare

Razvan Deaconescu razvan.deaconescu at cs.pub.ro
Tue May 1 15:02:12 EEST 2012

Andrei Lucian Croitoru <andrei.croi at gmail.com> writes:
> Salut,
>
> Am o problema legata de tema 4:
>
> Dupa ce demontez/montez inapoi sistemul de fisiere, majoritatea fisierelor
> au blocurile de date goale.
> Inode-urile sunt complete (le citesc de pe disc, si pointerii la blocurile
> de date pointeaza bine), dar cand dau cat pe fisiere, acestea sunt goale.

Păi și blocurile de date nu conțin nimc? Înțeleg că dimensiunea
fișierului e dată de numărul de blocuri înmulțit cu dimensiunea unui
bloc. Așa apare?

> Daca nu demontez, totul merge perfect.
>
> In get_block, cand citesc fisierul (se apeleaza cu create=0), fac map_bh pe
> acelasi bloc pe care l-am alocat atunci cand s-a apelat get_block cu
> create=1, dar totusi acel bloc e gol.

Ce înseamnă că acel bloc e gol. E zero-filled?

> Poate cineva sa-mi dea un hint unde sa caut bug-ul?

Pare să fie o problmeă de mark_buffer_dirty sau
mark_inode_dirty. Aparent datele nu sunt flushed pe disc.

Răzvan