[so2] [MV][Urgent] ssh root at spook.local

Alexandru Juncu alexj at rosedu.org
Wed Mar 14 23:21:13 EET 2012

2012/3/14 Lulea Constantin-Adrian <adrian.lulea at gmail.com>:
> Servus,
>
> Tocmai am încercat această comandă dintr-un terminal pentru a mă loga pe
> mașina virtuală (în care eram deja logat cu root).
>
> Întâmplarea face că... această comandă mi-a dat acces către un alt spook...
> mașina altcuiva și implicit, sursele respectivului.
>
> Prin urmare, Houston, there is a problem. A big one.

Salut!

Ori tu, ori cineva din reteaua ta locală aveți VMware-ul pus pe bridge mode.

Presupun că încercai de pe mașina fizică să te conectezi la mașina
virtuală. Ei, exista rețeaua vmnet8 între mașina ta fizică și cea
virtuală, și prin eth0 rețeaua cu mașina virtuală a altcuiva care era
în bridge mode. Sau erai și tu și el pe bridge mode și erați în
aceeași rețea locală.

Conectarea la spook.local se bazează pe avahi și multicast dns,
făcându-se rezolvarea numelui dinamic. Dacă sunt două mașini în rețea
cu acelasi nume, se va conecta la prima care întoarce IP-ul.

Recomandarea este să aveți mașinile în VMware conectate prin NAT
(vmnet8) la Internet.