[pso] Tema 2 - Driver UART

Vlad Dogaru ddvlad at rosedu.org
Mon Mar 21 15:30:00 EET 2011

On Mon, Mar 21, 2011 at 03:21:21PM +0200, Razvan Crainea wrote:
> Salut Vlad,
>
> Am încercat să testez tema 2 din Linux, dar de fiecare dată, la prima
> încercare de încărcare a modulului 'solutie.ko', primesc urmatoarea eroare:
> insmod: error inserting 'solutie.ko': -1 Device or resource busy
>
> Eu am considerat că valoarea default major-ului este 42 (nu am găsit în
> enunțul temei o valoare explicită).

Voi actualiza, 42 e ok.

> În acest caz această valoare se suprapune cu major-ul cu care se
> înregistrează modulul 'solutie.ko' și eroarea respectivă ar fi
> generată de apelul 'register_chrdev_region'.

Încearcă următoarele:

1. inserează modulul tău pe major 42 și modulul solutie pe major 43.
Parametrul pentru solutie.ko este 'major', ca și pentru tema voastră.
Merge?

2. inserează modulul tău pe major 42 și COM1_ONLY, și solutie pe major
42 și COM2_ONLY. Modulul tău ar trebui să ia minor-ul 1, iar solutie
minor-ul 2.

3. același lucru ca la 2, doar că modulul tău pe COM2_ONLY (ar trebui să
ia minorul 0) și solutie pe COM1_ONLY (ar trebui să ia minorul 1).

Zi-mi rezultatele fiecărei încercări, probabil fie uart16550, fie
solutie.ko nu repectă o cerință a temei.

Vlad