[pso] Problema masina virtuala linux

Silvia Stegaru stegaru.silvia at yahoo.com
Mon Mar 14 01:41:11 EET 2011

Salut,

Am o problema cu masina virtuala de linux: nu booteaza. Primesc 2 erori din
partea grub-ului:

error: invalid magic number
error: you need to load the kernel first

Press any key to continue...

Folosesc Windows 7 pe 32 de biti si VMWare Workstation 7.0.0 build-203739. Pot
ajunge la prompt-ul grub-ului - am incercat sa bootez de acolo prin comanda
boot, insa fara succes. Modificari pe care am incercat sa le fac la partea de
bootare:

root (hd0,msdos1)
linux (hd0,msdos1)/boot/vmlinuz-2.6.35.10-so-so2 ro quiet splash root=/dev/sda1
initrd  (hd0,msdos1)/boot/initrd.img-2.6.35.10-so-so2
boot

Unde (hd0,msdos1) e singura partitie careia ii recunoaste sistemul de fisiere ca
fiind ext2. Insa dupa comanda cu "linux..." primesc aceeasi eroare de "invalid
magic number".

Mentionez ca am incercat sa descarc de 2 ori masina virtuala de la adresa
specificata, am verificat md5sum-ul si este ok, insa de fiecare data primesc
acelasi erori. Modificarile / improvizatiile am inceput sa le aplic dupa ce am
vazut ca nu mergea direct.

Am gasit o explicatie pentru ce se intampla, precum si solutia la [1], insa am o
problema la aplicarea acesteia.

Am descarcat un LiveCD de Minix pentru a face modificarile cerute in solutia
amintita. Am bootat de pe el, insa inca de la prima comanda:

# mount -t ext2 /dev/hd0 /mnprimesc urmatoarea eroare (mentionez ca sunt logata
ca root cand dau comanda respectiva):

VM: pagefault: SIGSEV 73145 bad addr 0x428 (dataseg); err 0x4 nopage read
ext2    73145 0x5042 0x8e41 0xbeff 0xb623 0x8e9d 0x8c60 0x100a

mount: Can't mount /dev/hd0 on /mnt: No such file or directory

Folderul /mnt exista in sistemul de fisiere. Daca dau comanda:

# fdisk

obtin ca output:

No write permission on /dev/hd0
Cannot open device /dev/hd0

Nu stiu ce as mai putea incerca... Vreo sugestie?

PS: masina virtuala cu Windows imi merge; masina virtuala de linux de anul
trecut nu merge (dupa ce da foarte multe erori schimba rapid dislpay-ul la
prompt-ul grub; daca dau comanda "boot" primesc eroarea "no loaded kernel").
PPS: Am observat ca initial in masina virtuala era setat ca CD-ROM-ul sa faca
trimitere la un "mini.iso". Ati putea sa il faceti public si sa incerc eu sa
instalez sistemul de operare?[1] -
http://sourceforge.net/apps/mediawiki/bootinfoscript/index.php?title=Boot_Problems:minix#Solution_.28for_ext2_.29

--
Stegaru Silvia Cristina,