[pso] [Tema 4] Number of dir entries

Alexandru Juncu alexandru.juncu at cs.pub.ro
Tue Apr 26 18:48:45 EEST 2011

2011/4/26 Claudiu Mihail <claudiu.bogdan.mihail at gmail.com>:
> Salut,
> Revin cu intrebari legate de functiile lookup si readdir. Presupun ca aceste
> functii imi permit sa fac astfel incat sa treaca prima baterie de teste din
> checker (cele read only). Intrebarea este cum stiu in driver-ul meu cate
> pitix_dir_entry-uri sunt cand primesc apel catre functia pitix_raeddir? In
> laboratorul 10 se preciza ca sunt maxim MINFS_NUM_ENTRY. Dar in lipsa a ceva
> similar nu prea imi dau seama cand sa ma opresc din for-ul acela de
> parcurgere. Imi cer scuze daca este ceva evident si nu vad eu sau daca am
> [...]

În laborator, un fișier (respectiv un inode) are un singur bloc de
date. În pitixfs, un inode are 0, unul sau mai multe blocuri de date.
Așa că numărul (maxim) de dentry-uri pentur un director =
nr_de_blocuri * block_size / sizeof(pitix_dentry). Doar că numărul de
dentry-uri valide per bloc poate fi mai mic decât numărul maxim per
bloc.