[pso] [tema3][Linux] Inregistrare + open

Razvan Deaconescu razvan.deaconescu at cs.pub.ro
Mon May 3 19:42:49 EEST 2010

On Mon, 2010-05-03 at 18:04 +0300, Macicas Teodor wrote:
> Salut,
>
> Cum trebuie mai exact facuta inregistrarea si creearea block device-ului
> ?

s/creearea/crearea

> Am facut ca in laboratorul 8 cu mentiunea ca am pus 2 structuri
> gendisk pentru fiecare disk. Asa trebuie ?

Ce inseamna "fiecare disk"? De ce ai folosi doua structuri gendisk?

Trebuie sa deschzi, folosind open_bdev_exclusiv cele doua dispozitive
fizice -- vei obtine o structura block_device.

Vei crea/deschide un block device asociat dispozitivului logic folosind
API-ul  prezentat in cadrul laboratorului 8 (register_blkdev, add_disk
etc.)

> In rutina open am folosit open_bdev_exclusive(LOGICAL_DISK_NAME, mode,
> THIS_MODULE) si se blocheaza. Ramane in asteptare. De ce ?

Din enunt:

"pentru lucrul structura struct block device asociată unui dispozitiv
fizic, puteți utiliza funcțiile open_bdev_exclusive și
close_bdev_exclusive;".

Keyword: dispozitiv fizic.