[pso] __bio_kmap_atomic

Lucian Cojocar cojocar at rosedu.org
Mon May 3 19:07:56 EEST 2010

Salut,

am văzut că există macroul __bio_kmap_atomic, dar nu şi __bio_kmap.

Din ce am înţeles kmap_atomic este folosit pentru mapările temporare în
spaţiul virtual de 128 MB al nucleului.

Aş vrea să mapez permanent pagini fizice (cu kmap) pentru că:
- maparea îmi trebuie pe toată durata de viaţă a modului (motive de
performanţă)
- maparea e relativ mare (2MB) şi e accesată des
- maparea se face din context proces

Sunt valide motivele date?
E recomandat în cazul de faţă să mapez fiecare pagină cu kmap, având în
vedere că paginile sunt folosite de struct bio?
Funcţia dată de câmpul bi_end_io din structura bio este apelată în
context întrerupere?

P.S. kmap şi kmap_atomic fac (aproape) acelaşi lucru pentru pagini
alocate din low mem; deci respunsul e pe jumătate dat.

Lucian