[pso] setrlimit pe alt pid

Octavian Voicu octavian.voicu at gmail.com
Thu Jul 16 22:23:49 EEST 2009

@Matei: stiu, am dat si eu de propunerea aia si eram bucuros (credeam ca a
fost integrat patchul ca era vechi), dar dupa un grep in System.map mi-am
dat seama ca nu l-au integrat

@Lucian: acolo am gasit si eu prima oara, pentru ca singura chestie user
space pe care o gasisem pt setat limits era ulimit ca o comanda interna de
bash; probabil ca bash face setrlimit inainte sa faca fork / execve si
de-aia nu ar avea sens sa faci un tool ca sa-ti seteze rlimit.

Cel mai probabil kdeinit isi seteaza singur core size limit la 0, asa ca
probabil cel mai simplu e sa fac un mic modul de kernel care sa parcurga
lista de procese si sa seteze manual rlimit-ul... nu tocmai frumos dar
altfel nu vad cum as putea sa iau un core dump pentru un proces al carui pid
nici nu apuc sa-l aflu macar :)

Ca un side note, am incercat sa folosesc dnotify (care iti ruleaza o comanda
cand se modifica continutul unui director) in /proc/ ca sa aflu cand e
lansat un pid nou si n-a mers... se pare procfs nu implementeaza interfata
inotify. Eu am EIP-ul la care are loc segv-ul, numai ca nu prea stiu ce lib
e incarcat la adresa aia si mi-ar trebui sa citesc /proc/pid/maps pentru
asta, dar cand apare mesajul in dmesg, pid-ul e deja disparut:

kio_thumbnail[22280]: segfault at f68 ip 00007f875b2304ef sp
00007fff66b2a6f0 error 4 in libgcc_s.so.1[7f875b220000+16000]

(e un kernel x86_64)

Ar fi fost interesant de folosit tema 1 pentru asta, doar ca trebuie
recompilat kernelul ca sa suporte interceptarea de syscalls :)

--
Octavian Voicu