[pso] Windows restart care ma chinuie. Am minidumps si kernel memory dumps. Am nevoie de ajutor de la cineva care poate analiza acestea.

Liviu I livcalculatoristul at gmail.com
Wed Dec 10 03:06:19 EET 2008

Salut,

Am o problema cu computerul. E challenging. Si am nevoie de ajutor.
Rugamintea mea ar fi ca ce descriu aici impreuna cu minidumpurile si kernel
memory dumpurile pe care le am sa ajute pe cineva sa ma ajute pe mine...

Povestea incepe la sfarsitul lui Octombrie cand mi-am luat 1 GB de RAM nou.
L-am pus in locul celui vechi care era de 256, deci am numai 1 stick in comp
acum. Am verificat cand am cumparat sa fie la fel cum cere in manualul
placii de baza si e fix ce descrie acolo.
De cand l-am pus in computer, cam la 1-2 saptamani mi se restarta compul din
senin.

Am cautat pe net, am tot incercat diverse chestii etc. - fara rezultat.
Am suspectat tot felul de chestii, de aceea am incetat sa folosesc Firefox,
am trecut pe Opera etc., am pus sa salveze kernel memory dumps, nu minidumps
etc. => am observat ca nu la fiecare crash mi se creeaza minidumps sau
kernel memory dumps.
Pana pe 7 Dec am facut lucruri despre care am sperat ca vor merge. De atunci
insa, am intrat in pana de idei.

Prima varainta de crash controlat:
Pe 7 Decembrie am reusit sa determin crash in mod controlat - e ciudat, dar
merge:
- Outlook 2003 deschis, cu un mail deschis in care am un link spre
filmuletul cu aprinderea becurilor, de pe hotnews.ro
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-5223573-video-bucuresti-aprins-beculete
le-craciun-inchis-circulatia-bulevardul-unirii.htm
- apoi dau click pe link, se deschide linkul in Opera, dau drumul la
filmulet, il las sa mearga
- pornesc Windows Task Manager, fac minimise la ferestre
- pornesc Firefox, deschid blogger.com, ma loghez, deschid un post
nepublicat, dau de scroll pana jos eventual sus-jos putin, dau preview, iar
cu scroll-ul sus-jos
- apoi ma mai misc prin ferestre, intre ferestre, le minimizez/maximize,
inchid/deschid acel mail etc. toata aceasta joaca cu ferestrele imi crash
computerul in ceva la genul 10-30 secunde max

=> am testat de 3 ori asta pe 7 Decembrie si a mers

M-am mai jucat cu compul mai agresiv pe 7 Dec si a fost nevoie sa reinstall
Windows => 8 Decembrie

A doua varianta de crash
Dupa ce am instalat aproape tot, pe 8 Decembrie am descoperit a doua
varianta de crash: cand incercam sa instalez driverul pentru tastatura mea
(are cateva butoane in plus), mi-a dat restart din senin => cand mi-a
generat Blue screen-ul mi-a afisat si "PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA"

=> am testat de 2 ori acest tip de crash si a mers; doar prima data mi-a
afisat mesajul.

Acum 1-2 h, cand am testat din nou prima varianta, aceea cu
film-Opera-Firefox-Blogger etc. am reusit iar sa crash pe modelul primei
variante de crash => n-au fost create nici minidumps, nici kernel memory
dumps (mi s-a mai intamplat asta).

Minidumps si kernel memory dumps le-am salvat pe net aici:
http://s4.transfer.ro/storage/_minidumps_saved_by_Liviu_2008-11_-22e7e.zip

Am incercat sa le citesc cu kernel debugging tools de la Microsoft - kd si
apoi !analyze -v pentru mai mai in detaliu informatii etc. - dar mai trebuie
sa incarc nu stiu ce imagine de la nu-stiu-ce adrese etc. si pur si simplu
nu ma pricep.
De aceea as aprecia ajutorul unor oameni care ar face asta usor, stiu sa
sape pe acolo prin minidumps si sa-mi spuna ce-l doare pe computerul meu.

Multumesc,

	Liviu.

P.S.: stiu ca ar fi simplu de spus "du memoria la testat", dar daca nu e de
la memorie ci de la ceva "treburi interne" care au aparut acum cu noua
marime de memorie, poate chiar drivere etc. => atunci astea se vad in
minidumps; de-aia am nevoie de cineva care sa se uite profesionist prin ele
si sa inteleaga ce-i acolo => fiind destul de multe in acel zip pe care l-am
pus pe net, eu sper ca s-ar putea trage niste concluzii utile. Multumesc.