[pso] numar de dentry-uri

Octavian Purdila tavi at cs.pub.ro
Sat May 12 15:15:40 EEST 2007

On Saturday 12 May 2007 15:09, Ghervase Gabriel wrote:
> Am inteles acum.Nu stiam ca aceasta este conventia si in imagine.
> Tot legat de conventii:
>
> In cazul testului read_rw, dupa formatare , cand se re-monteaza sistemul,
> in fill super citesc de pe disc dmap si imap, si sunt 0.
> Adica nu au fost marcate blocul 0 si inode-ul 0 ca apartinand
> root-inode-ului.
>
> La fel si in cazul in care montez imaginea originala, fara formatare.Deci
> nu sunt marcate nici celelalte fisiere.
>
> Gresesc eu ceva, sau e normal ca imap si dmap sa fie 0?

dmap si imap nu trebuie sa fie 0 deci probabil faci tu ceva gresit. Uitate in
imagine si o sa vezi ca nu sunt 0.

> Daca in fill-super aloc inode-ul 0 si blocul 0 (ceea ce implicit presupune
> si decrementarea lui bfree si ffree din pitix_super_block
> pentru ca scade numarul de blocuri respectiv inode-uri libere), pica
> testele check_free_blocks respectiv check_free_inodes.
> Se compara cu 4096 (numarul total de blocuri).
>
> Deci cand se aloca blocul 0 si inode-ul 0 pentru root-inode?

Daca o sa te uiti in programul de formatare o sa vezi ca atat inode-ul 0 cat
si blocul 0 se aloca la formatare. De asemenea se seteaza bitii
corespunzatori din imap si dmap si se si decrementeaza bfree si ffree.

tavi