[pso] numar de dentry-uri

Razvan Deaconescu razvand at cs.pub.ro
Sat May 12 12:18:06 EEST 2007

Ghervase Gabriel wrote:
> Salut.
>
> Imi poate spune cineva cum pot sti cate dentry-uri am intr-un bloc de date?
> Ma lovesc de problema asta la mkdir.
> Citesc blocul de date al directorului parinte cu sb_bread, si vreau sa
> adaug un dentry la sfarsit.
> Pentru asta am nevoie de indexul ultimului dentry din bloc.
> Exista cumva vreo conventie de genul : dupa datele valide in blocul
> respectiv avem numai 0, etc?

o solutie este sa marchezi dentry-urile libere ca avand inode-ul 0; cand
vrei sa creezi o intrare in director faci o cautare dupa dentry-urile
din blocul de date si prima care contine inode-ul 0 este prima libera

la fel, cand stergi o intrare din director vei pune inode-ul asociat pe
0; nu este cea mai eficienta solutie, intrucat trebuie sa faci cautare
dupa primul inode care se afla pe 0, dar functioneaza ;-)