[pso] [Tema5][Linux]Neclaritati bio + flush

sorin gsmcreation gsmcreation at yahoo.com
Fri Jun 22 11:44:43 EEST 2007

Salut,

Am citit ceva documentatie, insa am destule chestii
neclare legate de tema 5.

Pentru o citire, de exemplu, din userspace, ssr
primeste cerere de citire a unui sector logic, sa
zicem sectorul 1.

Citirea acestui sector logic necesita citirea a doua
parti (in total: 512+4 bytes) care se afla in doua
sectoare fizice (in sectoarele 1 si 2 fizice in acest
caz). Aceste sectoare fizice trebuie citite de pe
/dev/sdb1 (si similar pt /dev/sdb2). Trebuie
construita
deci o structura bio care trebuie trimisa catre
driverul
scsi, prin care sa-i precizam ca avem nevoie de
512 bytes din sectorul 1 si 4 bytes din sectorul 2 de
pe /dev/sdb1.

Dupa ce am studiat ceva documentatie, tot nu-mi dau
seama care campuri din bio trebuie completate astfel
incat sa construiesc un bio catre scsi in care sa cer:
- X bytes din sectorul i incepand de la un offset
- Y bytes din sectorul i+1 incepand de la offset 0
(unde X+Y = 516 bytes)
- cei X+Y bytes sa fie copiati intr-un buffer pe care
sa-l precizez eu, iar cu ajutorul acestui buffer sa
construiesc raspunsul la cererea din userspace

M-am uitat si prin surse si pe lista de discutii, insa
tot nu mi-am dat seama care e codul pe care il caut,
asa ca orice sugestie este binevenita.

De asemenea, nu inteleg de ce avem nevoie de flush
atata timp cat nu folosim un camp precum dev->data
ca in exemplu, ci fiecare operatie din userspace
genereaza doua bio-uri care asigura consistenta
datelor pe partitiile fizice.

Multumesc.