[pso] [tema3]dentry

Octavian Purdila tavi at cs.pub.ro
Thu Apr 19 20:48:40 EEST 2007

On Thursday 19 April 2007 13:33, Catalin Morosan wrote:
> Salut.
>
> Incerc sa implementez functionalitatea comenzii "stat" si am mai multe intrebari.
>
> Am implementat functia read_inode care citeste inode-ul de pe disc. De asemenea incerc sa implementez functia de lookup. Cum gasesc eu pe disc dentry-ul de care am nevoie avand in vedere ca am doar numele dentry-ului? De unde stiu eu in ce bloc din dzone se gaseste?

In functia de lookup primesti inode-ul directorului si numele. Directorul este si el un fisier, dar care contine un vectori de dentry-uri. Din inode-ul primit o sa afli blocurile de date care contine acest vectori.

Tot ce ramane de facut e sa cauti apoi numele in cadrul acestui vector.

> Si daca prima problema ar fi rezolvata si obtin pana la urma asocierea (dentry, inode), nu ar trebui sa mi se apeleze recursiv functia de lookup in cazul dir1/dir2/dir3   ?

VFS-ul sa se se ocupe de partea high-level (recursivitate, spargerea numelui, etc.). FS driver-ul trebuie doar sa faca lookup in directorul dat.

tavi