[pso] Fwd: Modificat parametrii unei partitii

Adrian Stanciu pso@cursuri.cs.pub.ro
Fri, 10 Sep 2004 11:57:07 +0300

Salut.

Deoarece nu stiu cum este organizat discul si despre ce tip de
partitie este vorba, uite o descriere sumara a modului in care sunt
definite partitiile:

Tabela de partitii primara se afla _in_ MBR. Care se afla in sectorul
0 de pe disc (sectorul de boot)

Tablela de partitii primara are doar 4 intrari. Ceea ce inseamna doar
4 partitii primare.

Pentru mai mult de 4 partitii (partitii secundare), una din partitiile
primare se face de tipul  extinsa (extended partition). In interiorul
partitiei extinse se pot crea alte partitii, folosind o tabela de
paritii secundara care este gasita in sectorul 0 al partitiei extinse.

fdisk-ul din DOS/Windows numeste partitiile secundare logical discs.

--adrian