[pso] Tot imaginea pitix.loop.gz

Octavian Purdila pso@cursuri.cs.pub.ro
Sun, 16 May 2004 20:12:36 +0300

On Saturday 15 May 2004 18:24, Mihai Iancu wrote:
> Intr-un bloc de 512 pe un fisier formatat cu 64
> de inode_data_blocks nu incap decat 3 inoduri.
> Dar mai raman niste octeti pana la 512.
>
> In imagine, dupa 3 inoduri, urmatorul este pus imediat
> in urmatorul bloc.
>
> Adica se pare ca un inod nu este pus in 2 blocuri
> separate.
>
> Atunci de ce ffree = IZONE_BLOCK*block_size/...
> adica nu se considera folositi si octetii care
> raman daca nu dimensiunea blocului nu se divide
> cu dimensiunea pe disc al inodului.

Ai dreptate, e o inconsistenta in mk_pitix / test si implementarea mea. Testul
si mk_pitix considera ca un inod poate fi stocat pe doua blocuri (prima parte
pe blocul x, restul pe blocul x+1). Implementarea mea (si imaginea de pe
site) considera ca un inod trebuie sa incapa intreg pe un bloc.

> Cum sunt puse corect inodurile pana la urma?

Astfel incat sa respecte cerintele testului.

tavi