[pso] Vacanta placuta, feedback proiecte

Octavian Purdila pso@cursuri.cs.pub.ro
Thu, 1 Jul 2004 19:26:59 +0300

Salut,

Acum ca ati terminat (aproape) sesiunea, va spun vacanta placuta si va rog sa
imi dati un feedback relativ la cursul de PSO (comentarii despre teme,
laboratoare, cursuri, examen).

Iata si mult asteptata lista cu proiecte :), dar mai intai, de ce e bine sa
participati (serios) la astfel de proiecte

- invatati sa lucrati in echipa, cu unelte gen CVS, lucru care o sa va fie de
folos cand va angajati
- daca lucrati la un proiect mai mare, va puteti da seama daca chiar asta o sa
doriti sa faceti dupa ce terminati :)
- angajatorii vor cautat intoatdeauna angajati cu experienta; participarea
intr-un proiect de anvergura va da un plus la experienta
- va puteti face remarcati la firme importante din Romania care au laboratoare
in facultate: Microsoft, Motorola; cei de la Motorola pregatesc luna aceasta
un laborator la care sa se lucreze la proiecte
- daca aveti de gand sa aplicati in afara la doctorat, master, etc. o lucrare
publicata este extrem de importanta

Daca va hotariti sa participati la vreun proiect din lista de mai jos (sau
aveti alte idei) va rog sa-mi dati un mail. Cum eu sunt plecat doua
saptamani, putem sa rezolvam detaliile de inceput prin mail.

* WinVFS - portarea VFS pe Windows astfel incat sa se poata porta usor
sistemele de fisiere din Linux pe Windows;
        - portarea altor sistemele de fisiere din Linux: ext3 si reiserfs
        - portarea sistemelor de fisiere pentru flash; aici e un pic mai
complicat pentru ca trebuie portat si mtd, care e folosit pentru accesarea
flash-urilor
	- implementarea securitatii

* Portarea XORP (www.xorp.org) pe MIPS/Catalyst 2950 (switch cisco). Un
proiect similar a fost pornit de vara trecuta (portarea de Linux) si am
reusit sa bootam Linux-ul. Nu merge partea de retea pentru ca nu avem
specificatiile unui chip. Ce ar fi de facut:
        - portarea XORP pe MIPS; XORP e un proiect foarte interesant, care
cred ca o
sa aiba destul de mult success; portarea nu o sa fie triviala, pentru ca
deocamdata XORP nu ruleaza decat pe x86, dar nici foarte complicata pentru ca
nu exista memorie virtuala
        - hack-uit IOS-ul/Catalyst-ul astfel incat sa putem sa programam
chipul de
retea de pe el
        - implementat VPN, VLANs, etc.

* Imbunatatiri la PLEX (masina virtuala, www.plex86.org). Ce s-ar putea face:
        - suport frame buffer (in kernel) si X (prin frame buffer)
        - suport X prin driver direct in XFree86
        - suport de host / guest pentru WNT

* Astept idei si din categoria embeded. In principiu poate sa fie orice, chiar
si doar o explorare a unor sisteme realtime cum ar fi QNS, RTLinux sau
Symbian

* Cei de la Motorola sunt interesati de proiecte pe doua chestii foarte
interesante: StarCore - un DSP, si C-Port un network processor. Iata si niste
link-uri:

http://e-www.motorola.com/webapp/sps/site/prod_summary.jsp?code=MSC8101&nodeId=03z6wYqRXz8594
http://e-www.motorola.com/files/dsp/doc/ref_manual/MNSC140CORE.pdf
http://e-www.motorola.com/files/analog/doc/ref_manual/MSC8101PG.pdf

http://e-www.motorola.com/files/if/cnb/C5EC3EARCH-RM.pdf
http://e-www.motorola.com/files/netcomm/doc/ref_manual/C5NPD0-AG.pdf
http://e-www.motorola.com/files/netcomm/doc/white_paper/COMMPROCWP.pdf
http://e-www.motorola.com/files/netcomm/doc/white_paper/CPPM00WP100.pdf
http://e-www.motorola.com/files/netcomm/doc/white_paper/QOSM-WP.pdf
http://e-www.motorola.com/files/netcomm/doc/app_note/GMIIC5-AN.pdf
http://e-www.motorola.com/files/netcomm/doc/app_note/SECURITY-AN.pdf

* Software-ul pentru PocketPC-uri; Dupa cum zice ovidiu:

"Daca aveti idei pentru proiecte mai complexe si aveti nevoie de resurse
suplimentare, dati-mi de stire. Va putem ajuta in mai multe feluri: Pe de o
parte, carti MSPress, pe de alta parte, hardware-ul propriu-zis. Acesta nu
este disponibil in laborator acum, dar daca exista idei interesante si aveti
o implementare de baza in emulator, putem aduce PocketPC-uri, Smartphone-uri
sau Tablet PC-uri in momentul in care demonstrati ca aveti o idee viabila. De
asemenea, putem sa invitam 10-20 de studenti la evenimentele Microsoft
Romania destinate programarii embedded"