[so] [Curs 12] Nelamurire hard links

Paul Olaru olarupaulstelian97 at gmail.com
Sun May 19 14:23:14 EEST 2019

Pentru a nu avea bucle la reference count-uri și alte dubioșenii,
majoritatea sistemelor de fișiere interzic hardlinkurile la directoare, cu
excepția celor de tip . și .. ; toate celelalte tipuri de fișier pot avea
hardlinkuri arbitrare.

În general vorbim de hardlink-uri când avem dentry-uri multiple către
același inode. La directoare nu vorbim despre asta (. și .. nu prea le
considerăm hardlinkuri deși sunt, dacă am fi pedantici). Directoarele
interzic chestia asta pe majoritatea, dacă nu pe toate sistemele de fișiere
(poate chiar direct în layerul de VFS în loc de implementarea individuală a
sistemului de fișier).

Linkurile simbolice pur și simplu sunt fișiere speciale, individuale, care
au semantica că indică printr-un nume stocat către alt fișier. De orice
tip. Poate fi și către un alt sistem de fișiere. Translația se petrece în
layerul VFS, nu în implementarea individuală a sistemelor de fișiere (de
obicei).