[so] [Curs 12] Nelamurire hard links

Andra Danciu andradanciu1997 at gmail.com
Sun May 19 14:16:33 EEST 2019

Salut!

Printre intrebarile de la lucrarea 4 de curs din ani precedenti am
gasit pe ocw intrebarea urmatoare:

Precizați două diferențe între un symbolic link și un hard link.
Răspuns: Un symbolic link are un inode al său, pe când un hard link
este un dentry (un nume și un index de inode). Un symbolic link poate
referi directoare în timp ce un hard link nu; un symbolic link poate
fereri un fișier de pe altă partiție/alt sistem de fișiere, în timp ce
un hard link nu.

As fi putut sa jur ca raspunsul "un hard link nu poate referi
directoare" este fals. Asa ca am dat de urmatoarea postare:
https://askubuntu.com/questions/210741/why-are-hard-links-not-allowed-for-directories

Confuzia mea este urmatoarea: un d-entry nu este un hard link spre un
director (scrie asta si in notitele de curs) ? "." si ".." nu sunt
hard link uri catre directorul curent si directorul parinte? Daca nu,
ce sunt?

Cu respect,
Andra