[so] [Tema0][Linux]Eroare ciudata makefile

Sergiu Costea sergiu.costea at gmail.com
Fri Mar 1 14:45:15 EET 2013

2013/2/28 Mihail Dunaev <ddryhten at gmail.com>:
> Salut,
>

> Iniţial am uploadat o temă care trecea toate testele pe Linux, apoi am mai
> modificat ceva la README,
>
> am uploadat din nou şi îmi apărea că s-au executat nişte comenzi pe care eu
> nu le-am scris în makefile
>
> (ceva de genul gcc –c [fişier obiect] ...) cu erori precum :
>

> /usr/bin/ld: /usr/lib/debug/usr/lib/crt1.o(.debug_info): relocation 0 has
> invalid symbol index 12
>

> Apoi am reuploadat fix aceeaşi arhivă şi mi-a trecut toate testele fără
> nicio eroare. De la ce ar putea să fie ?

> [...]

Salutare,

De la makefile a apărut problema. Ai setat o valoare pentru CFLAGS
care, atunci când este folosită de o regulă implicită [1], duce la
rezultate imprevizibile (-I se așteaptă la un argument după).

Datorită regulilor din Makefile există șansa să fie invocată o regulă
implicită, atunci când apar probleme de timestamp (cum a fost cazul
rulării respective de pe vmchecker). Problema apare când target-ul
'exec' caută dependența 'linkedlist.o'; dacă timestamp-ul acesteia nu
este corect, make încearcă să o reconstruiască și cum nu există
target-ul 'linkedlist.o' (ci 'linkedlist'), va fi folosită o regulă
implicită [1].

[1] http://www.gnu.org/software/make/manual/make.html#Implicit-Rules

Numai bine,
Sergiu