[so] copiat, cumparat, vandut teme
Stefan Bucur
stefan.bucur at gmail.com
Fri Jul 4 18:41:04 EEST 2008
2008/7/4 Bogdan Ungureanu <bogdanu at gmail.com>:
> Buna ziua,
>
> Cel care cumpara teme este de obicei antrenat intr-un proces economic si
> plateste taxe la stat -> societatea are de castigat. Banii pe care ii da
> celui care vinde tema vor fi si ei folositi pentru a cumpara ceva care
> contine si taxe si firma care ii va percepe va fi impozitata tot de stat ->
> societatea are de castigat. Daca cumva cel ce cumpara tema a obtinut banii
> ilicit atunci ei vor ajunge in posesia cuiva care are probabilitate mai mare
> sa ii foloseasca legal adica la cumpararea de bunuri si servicii ce vor fi
> impozitate de stat -> societatea are de castigat. In general in loc ca banii
> sa fie folositi pentru tigari/alcool/FMI (si la propriu si la figurat) mai
> bine sunt achizitionate teme de acestia. Daca societatea(statul) are de
> castigat -> indivizii ce apartin societatii au de castigat pentru ca vor
> beneficia de facilitati (invatamant, sanatate etc) alimentate cu banii de la
> stat. Deci particularizand si cel ce cumpara, si cel ce vinde vor beneficia
> de pe urma tranzactiei.
Hehe, foarte ingenios punctul de vedere :D Totusi nu iei in
considerare toate aspectele economice ale situatiei :) Eu cred ca
beneficiul economic pe termen lung adus industriei IT de o persoana
responsabila care munceste la temele de la SO, invata ceva de pe urma
lor, si isi aplica cunostintele in viitoarea cariera de inginer
software, este *cu cateva ordine de marime* mai mare decat cel pe
termen scurt adus de cumpararea temelor, chit ca o astfel de achizitie
ar fi mai oportuna decat cheltuirea banilor pe tigari/spirtoase/FMI :P
Acea persoana va fi capabila sa produca software de calitate
superioara, care ii va aduce un salariu mare si profituri companiei la
care e angajat, si astfel va contribui la prosperitatea economiei.
Mentionez ca observatiile mele nu sunt valabile atunci cand in loc sa
stea sa faca teme la SO, studentul cu pricina face niste lucruri mai
valoroase economic pe termen lung (gen isi face un start-up care
ajunge sa fie cumparat cu cateva milioane de dolari de Google peste
cativa ani mai incolo :).
>
> Societatea este intr-adevar intr-o stare deplorabila, dar este mult mai bine
> decat starea in care se afla in trecut. In general pe termen lung nivelul de
> trai a crescut, posibilitatile de munca/exprimare/educatie/etc au crescut
> foarte mult. De pe la inceputul si chiar spre al treilea sfert al secolului
> 20 clasele politice din anumite tari ( Germania hitlerista, Rusia Stalinista
> , Polonia si chiar Romania) isi cam executau (si sau) deportau cetatenii.
> Macar acum ,dupa nici 40 de ani, doar se fura si nici macar pe fata (se
> incearca sa se ascunda dosarele incriminatorii destul de bine). Mie mi se
> pare ca in 40 de ani societatea a evoluat destul de mult. Acuma va dati
> seama ca nu prea se poate ajunge la configuratii optime pentru ca sunt multi
> factori aleatori. Sunt multe probleme de computer science (chiar inteligenta
> artificiala cu algoritmii genetici) unde un algoritm care aproximeaza
> suficient solutia este foarte apreciat.Observatiile despre "hotii din Italia
> si Spania" nu cred ca sunt fondate. Dupa al doilea razboi modial Romania a
> cam fost jefuita de Rusia in mod direct si de Statele Unite care avand
> influenta asupra Spaniei si Italiei au "transferat" probabil din valoarea
> Romaniei spre aceste state. Educatia/needucatia unor oameni este problema
> societatii in care traiesc. Toti membrii unei societati sunt responsabili
> pentru ceea ce fac unii dintre ei. De aceea din impozite se plateste
> intretinerea centrelor de detentie si scolilor pentru delicventi minori.
De acord cu tine, nu suntem o tara de oameni saraci... in medie :)
Suntem o tara a contrastelor, si principala problema a nostra nu e
economia slaba, ci moralitatea populatiei si a guvernantilor. Si in
tarile puternic dezvoltate se fura la cele mai inalte niveluri, insa
nu la cele mai joase. Desi valoarea tranzactiilor "ilegale" este mare
si la ei, numarul lor este foarte mic, si in plus nu isi taie craca de
sub picioare, ca natiune, asa cum facem noi. La noi se fura piese din
macazele cailor ferate (a se vedea incidentul cu deraiatul trenului),
si industria IT se plange de calitatea generala slaba a persoanelor
care vin la interviurile de angajare. Cu persoane care reusesc sa
absolve cea mai buna facultate de profil din tara trecand ca gasca
prin apa, ne mai mira? :)
>
> In state la facultatile prestigioase exista o anumita conduita in campus. Am
> stat cativa ani in camin si in fiecare seara colegii de palier dadeau muzica
> destul de tare incat sa nu pot studia in seara respectiva si sa nu pot
> adormi pana la 2:00. Astfel nu prea ma puteam ducea la cursuri de dimineata
> din cauza oboselii (inclusiv cursul de SO care era de la 8:00 -- imi cer
> scuze pe aceasta cale domnului Purdila pentru "lipsa sustinuta" de la curs).
> Chiar daca ma duceam la cursuri nu prea puteam sa ma concentrez cum trebuie
> si notiunile prezentate ramaneau maxime retorice. Seful de camin nu prea lua
> masuri in privinta aceasta, nici doamna administrator. Ar trebui ca liga
> studentilor si domnii profesori sa se implice in probleme de acest fel mai
> incisiv. Am vrut sa spun ca rezolvarea subiectelor in parc si comportamentul
> studentilor din state depinde mult de facilitatile (printre care si linistea
> din camine :) ) pe care le primesc. Bineinteles, in state facultatile costa,
> dar sunt facultati si in Germania, Olanda ,Finlanda etc unde este aceeasi
> situatie si invatamantul e gratuit. Amplasarea UPB destul de in centrul
> Bucurestiului constituie o problema dupa parerea mea. Nu prea e loc de
> campus si de parcuri pe langa facultate, si clima din timpul verii face ca
> statul la camin sa fie destul de suparator din cauza temperaturii din
> camere. De aceea studentul prefera sa se duca la un servici unde este aer
> conditionat dar si toalete curate :) . Propun relocarea facultatii la
> "poalele Carpatilor". Daca s-ar vinde terenul in Bucuresti s-ar scoate
> suficiente fonduri ca sa acopere si un teren mai mare si constructia de
> cladiri in afara Bucurestiului :).
Foarte OK observatiile tale. Insa solutia este un pic cam... utopica
:) Eu ma gandeam la ceva gen: transformarea caminelor in parte
integranta din campus, care sa devina un mare "parc academic" (am fost
in vizita la Stanford si la Berkeley in California, si vreau sa spun
ca au niste campusuri absolut minunate). Politehnica ar trebui
delimitata mai bine, desfiintante localurile din interior,
introducerea unor servicii interne de delectare - sali de gimnastica,
de lectura, etc - si viata ar deveni ceva mai civilizata. Sincer nu
cred ca ar fi un impediment financiar, ci mai degraba unul de
competente manageriale si interese financiare ascunse :)
> As avea o propunere pentru sistemul de teme de la SO. Ar fi extraordinar
> dupa parerea mea ca in fiecare semestru sa se realizeze un proiect complex
> si fiecare student sa aiba de facut o parte din acesta. Laborantii pot fi
> niste pseudo team leaders si domnul profesor sa fie project manager-ul. Se
> pot face contracte cu firme ce au de facut proiecte in domeniu. Studentii
> pot fi compensati material, sau daca nu exista sponsori, rezultatul
> proiectului ar putea fi vandut si studentii recompensati din nou.Sau se pot
> incepe/contribui la proiecte Open Source. Acest model implica din partea
> domnului profesor si asistentilor dansului mai mult timp alocat pregatirii
> proiectului, descompunearea in task-uri, alocarea task-urilor mai mari
> echipelor conduse de asistenti, iar asistentii sa dea studentilor task-uri
> mai mici. Sau la fiecare grupa cate un proiect :). Oricum este foarte greu
> de realizat si mentinut un astfel de model dar merita incercat. :)
Ca lumea ideea :) Exista deja astfel de initiative, in industria IT:
Google Summer of Code, Google Highly Open Participation initiative.
Intra-devar, ele implica un efort administrativ destul de mare pe care
nu stiu daca echipa de SO si-l poate asuma.
> Aici tind sa adopt punctul de vedere a lui Robert Hutchins (President of the
> University of Chicago at the age of 30) : "The object of the educational
> system, taken as a whole, is not to produce hands for industry or to teach
> the young how to make a living. It is to produce responsible citizens" ---
> niste considerente:
>
> Hutchins also explores some of the improper directions educational
> institutions have taken in the United States. He argues that education is
> becoming nothing more than a trade school, and a poor trade school at that.
> Hutchins discusses the relationship between a foundry and the local college
> in a particular town in California. This college offers courses on doing
> foundry work, which instruct students to become workers at the foundry. In
> this way, the college is satisfying the need of the community for foundry
> workers rather than the intellectual needs of the individual. Further,
> Hutchins asserts that the foundry students actually receive poor training
> since educators do not have the practical experience of working in the
> foundry. Hutchins believes the students would receive a much more efficient
> and thorough education on working in a foundry by actually working in that
> foundry. He claims Universities should instead teach intellectual content,
> specifically the intellectual content related to the occupation, but that
> the occupation itself should take responsibility for training its employees.
> Hutchins also warns that education has shifted its focus from being
> educational to custodial. He charges that many schools have become no more
> than baby-sitting services for adolescents, protecting them from the
> tumultuous world of youth. He cites courses in home economics and driver's
> education as focusing on meeting a societal need rather than an educational
> goal. Hutchins also berates education for the path it has taken regarding
> specialization. According to Hutchins in his essay, "The Idea of a College,"
> the specialization of American education has robbed students of the ability
> to communicate with other students outside of their field. He argues that a
> student of biology cannot converse meaningfully with a student of
> mathematics because they share no common educational experience.
>
> Scuze pentru mailul kilometric si eu.
Felicitari pentru initiativa! Kudos :)
Stefan Bucur
More information about the so
mailing list