[so] copiat, cumparat, vandut teme
Bogdan Ungureanu
bogdanu at gmail.com
Fri Jul 4 16:27:14 EEST 2008
Buna ziua.
Am si eu cateva observatii de facut (dar nu le luati prea in serios, nu
vreau sa deranjez pe nimeni :) ). Incerc doar un pamflet. Tin sa mentionez
ca port un mare respect domnului Purdila cu ajutorul caruia am trecut
examenul de SO :), si tin sa il felicit pentru cursul pe care il tine.
Am auzit ca parerile voastre sunt impartite, asa ca poate parerea mea va
influenteaza in a lua intr-un fel sau altul de atitudine fata de acest
subiect: copierea, cumpararea sau vinzarea temelor nu sunt benefice nici
celui ce copieaza sau cumpara teme, nici celui ce le vinde, nici facultatii
si nici societatii noastre in general.
Cel care cumpara teme este de obicei antrenat intr-un proces economic si
plateste taxe la stat -> societatea are de castigat. Banii pe care ii da
celui care vinde tema vor fi si ei folositi pentru a cumpara ceva care
contine si taxe si firma care ii va percepe va fi impozitata tot de stat ->
societatea are de castigat. Daca cumva cel ce cumpara tema a obtinut banii
ilicit atunci ei vor ajunge in posesia cuiva care are probabilitate mai mare
sa ii foloseasca legal adica la cumpararea de bunuri si servicii ce vor fi
impozitate de stat -> societatea are de castigat. In general in loc ca banii
sa fie folositi pentru tigari/alcool/FMI (si la propriu si la figurat) mai
bine sunt achizitionate teme de acestia. Daca societatea(statul) are de
castigat -> indivizii ce apartin societatii au de castigat pentru ca vor
beneficia de facilitati (invatamant, sanatate etc) alimentate cu banii de la
stat. Deci particularizand si cel ce cumpara, si cel ce vinde vor beneficia
de pe urma tranzactiei.
Multa lume se plange de "starea deplorabila a societatii in care traim", si
probabil multa lume este nemultumita de modul in care anumite persoane
arunca
o umbra negativa asupra intregii noastre societati. Din pacate, in momentul
in care se ajunge la asa ceva (vezi hotii din Italia, Spania, o parte din
clasa noastra politica), nu se mai poate face mare lucru. Acei oameni si-au
incheiat in mare partea educatia (sau ne-educatia).
Societatea este intr-adevar intr-o stare deplorabila, dar este mult mai bine
decat starea in care se afla in trecut. In general pe termen lung nivelul de
trai a crescut, posibilitatile de munca/exprimare/educatie/etc au crescut
foarte mult. De pe la inceputul si chiar spre al treilea sfert al secolului
20 clasele politice din anumite tari ( Germania hitlerista, Rusia Stalinista
, Polonia si chiar Romania) isi cam executau (si sau) deportau cetatenii.
Macar acum ,dupa nici 40 de ani, doar se fura si nici macar pe fata (se
incearca sa se ascunda dosarele incriminatorii destul de bine). Mie mi se
pare ca in 40 de ani societatea a evoluat destul de mult. Acuma va dati
seama ca nu prea se poate ajunge la configuratii optime pentru ca sunt multi
factori aleatori. Sunt multe probleme de computer science (chiar inteligenta
artificiala cu algoritmii genetici) unde un algoritm care aproximeaza
suficient solutia este foarte apreciat.Observatiile despre "hotii din Italia
si Spania" nu cred ca sunt fondate. Dupa al doilea razboi modial Romania a
cam fost jefuita de Rusia in mod direct si de Statele Unite care avand
influenta asupra Spaniei si Italiei au "transferat" probabil din valoarea
Romaniei spre aceste state. Educatia/needucatia unor oameni este problema
societatii in care traiesc. Toti membrii unei societati sunt responsabili
pentru ceea ce fac unii dintre ei. De aceea din impozite se plateste
intretinerea centrelor de detentie si scolilor pentru delicventi minori.
Probabil multi ce sunt impotriva acestui fenomen, spun, "uite sa se faca cum
e
in state, sa se exmatriculeze studentul prins copiind". Ce e interesant
insa,
este ca nu frica de exmatriculare face ca numarul de acest fel de incidente
sa fie extrem mici, ci mentalitatea grupului, a studentilor, care intr-o
majoritate absolut covarsitoare considera copiatul un lucru de neconceput.
Stiu de examene la care studentul primeste foaia de examen si trebuie sa o
aduca a doua zi, sau de examene in care studentii rezolva subiectele in
parc.
In state la facultatile prestigioase exista o anumita conduita in campus. Am
stat cativa ani in camin si in fiecare seara colegii de palier dadeau muzica
destul de tare incat sa nu pot studia in seara respectiva si sa nu pot
adormi pana la 2:00. Astfel nu prea ma puteam ducea la cursuri de dimineata
din cauza oboselii (inclusiv cursul de SO care era de la 8:00 -- imi cer
scuze pe aceasta cale domnului Purdila pentru "lipsa sustinuta" de la curs).
Chiar daca ma duceam la cursuri nu prea puteam sa ma concentrez cum trebuie
si notiunile prezentate ramaneau maxime retorice. Seful de camin nu prea lua
masuri in privinta aceasta, nici doamna administrator. Ar trebui ca liga
studentilor si domnii profesori sa se implice in probleme de acest fel mai
incisiv. Am vrut sa spun ca rezolvarea subiectelor in parc si comportamentul
studentilor din state depinde mult de facilitatile (printre care si linistea
din camine :) ) pe care le primesc. Bineinteles, in state facultatile costa,
dar sunt facultati si in Germania, Olanda ,Finlanda etc unde este aceeasi
situatie si invatamantul e gratuit. Amplasarea UPB destul de in centrul
Bucurestiului constituie o problema dupa parerea mea. Nu prea e loc de
campus si de parcuri pe langa facultate, si clima din timpul verii face ca
statul la camin sa fie destul de suparator din cauza temperaturii din
camere. De aceea studentul prefera sa se duca la un servici unde este aer
conditionat dar si toalete curate :) . Propun relocarea facultatii la
"poalele Carpatilor". Daca s-ar vinde terenul in Bucuresti s-ar scoate
suficiente fonduri ca sa acopere si un teren mai mare si constructia de
cladiri in afara Bucurestiului :).
Desi sunt pro sanctiuni dure impotriva cazurilor de copiere flagranta,
aceste
sanctiuni nu o sa reduca in mod semnificativ acest fenomen, datorita modului
extrem de diversificat :) in care se practica: modificarea temelor, scrierea
unei teme de la zero pentru altcineva, and who knows what else. E foarte
greu
de facut distinctie intre o tema bine copiata si o colaborare nevinovata.
Din cauza asta, si pentru ca ar fi necesar un efort mare din partea noastra
(profi si asistenti) pentru a rezolva aceste probleme, e putin probabil ca
situatia sa se rezolve doar din directia noastra. Prefer sa investesc acest
efort (nu neaparat al meu, cat al asistentilor mei) pentru a imbunatati
cursurile pe care le tin. Asa ca, avem nevoie de ajutorul vostru.
As avea o propunere pentru sistemul de teme de la SO. Ar fi extraordinar
dupa parerea mea ca in fiecare semestru sa se realizeze un proiect complex
si fiecare student sa aiba de facut o parte din acesta. Laborantii pot fi
niste pseudo team leaders si domnul profesor sa fie project manager-ul. Se
pot face contracte cu firme ce au de facut proiecte in domeniu. Studentii
pot fi compensati material, sau daca nu exista sponsori, rezultatul
proiectului ar putea fi vandut si studentii recompensati din nou.Sau se pot
incepe/contribui la proiecte Open Source. Acest model implica din partea
domnului profesor si asistentilor dansului mai mult timp alocat pregatirii
proiectului, descompunearea in task-uri, alocarea task-urilor mai mari
echipelor conduse de asistenti, iar asistentii sa dea studentilor task-uri
mai mici. Sau la fiecare grupa cate un proiect :). Oricum este foarte greu
de realizat si mentinut un astfel de model dar merita incercat. :)
Si tineti minte ca asta e scopul facultatii: sa
va ajute sa gasiti un job bun.
Aici tind sa adopt punctul de vedere a lui Robert
Hutchins<http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Hutchins>(President of
the University of Chicago at the age of 30) : "The object of
the educational system, taken as a whole, is not to produce hands for
industry or to teach the young how to make a living. It is to produce
responsible citizens" --- niste considerente:
Hutchins also explores some of the improper directions educational
institutions have taken in the United States. He argues that education is
becoming nothing more than a trade school, and a poor trade school at that.
Hutchins discusses the relationship between a foundry and the local college
in a particular town in California. This college offers courses on doing
foundry work, which instruct students to become workers at the foundry. In
this way, the college is satisfying the need of the community for foundry
workers rather than the intellectual needs of the individual. Further,
Hutchins asserts that the foundry students actually receive poor training
since educators do not have the practical experience of working in the
foundry. Hutchins believes the students would receive a much more efficient
and thorough education on working in a foundry by actually working in that
foundry. He claims Universities should instead teach intellectual content,
specifically the intellectual content related to the occupation, but that
the occupation itself should take responsibility for training its employees.
Hutchins also warns that education has shifted its focus from being
educational to custodial. He charges that many schools have become no more
than baby-sitting services for adolescents, protecting them from the
tumultuous world of youth. He cites courses in home economics and driver's
education as focusing on meeting a societal need rather than an educational
goal. Hutchins also berates education for the path it has taken regarding
specialization. According to Hutchins in his essay, "The Idea of a College,"
the specialization of American education has robbed students of the ability
to communicate with other students outside of their field. He argues that a
student of biology cannot converse meaningfully with a student of
mathematics because they share no common educational experience.
Scuze pentru mailul kilometric si eu.
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: http://cursuri.cs.pub.ro/pipermail/so/attachments/20080704/de1beb7a/attachment.htm
More information about the so
mailing list