[so2] [Tema0] Boot stuck

Sergiu Weisz sergiu121 at gmail.com
Mon Mar 16 13:25:24 EET 2020

On 16.03.2020 12:52, Cristin Sirbu via so2 wrote:
> Buna ziua,
>
> Sunt blocat de urmatoarea problema.
> Respectand pasii de setup, dupa make boot pare ca intra intr-un loop, pornind
> minicom nu apare nimic in suficient de mult timp.
> pachetele necesare
> activare in 'make menuconfig' File systems -> Btrfs
> make clean, make -j5 in /linux
> make clean, make build, make copy, make boot in /linux/tools/labs
>
> Am pornit cu interfata grafica si sub 'Booting from Rom' primesc:
> This kernel requires an x86-64 CPU, but only detected an i686 CPU. Unable to
> [...]

Salutare, Cristin,

Din ce ai descris, problema este de la faptul că tu rulezi mai întâi comanda
'make menuconfig` în directorul rădăcină al repo-ului. În laborator funcţionează
să faceţi asta deoarece noi am pregătit un mediu pre-compilat pentru voi.

Noi folosim un fişier de configurare în tools/labs/qemu/kernel_config.x86 pe
care îl copiem în directorul rădăcină al repo-ului. Acest fişier este copiat în
rădăcina repo-ului atunci cand rulezi comanda 'make zImage' din directorul
tools/labs, altfel zis, când compilăm nucleul pentru a îl folosi în VM-ul de la SO2.

Ce se întâmplă atunci când tu rulezi comanda 'make menuconfig' este că vei crea
un fişier de configurare diferit de cel folosit de noi.

Pentru a rezolva problema, trebuie să rulezi următoarele comenzi din directorul
tools/labs:

rm ../../.config # sterge config-ul generat de tine cand ai dat make menuconfig
make -j5 zImage # copiaza config-ul pentru SO2 si recompileaza imaginea de nucleu

Rulează comenzile de mai sus şi revino cu rezultatul.

Serigiu