[so2] [IXIA Challenge] Viteză mică de transfer la TX

Iulian Matesica iulian.matesica at gmail.com
Fri Mar 24 17:37:24 EET 2017

Salut,

Întâlnesc o problemă la transmisie căreia nu îi găsesc o soluție.
Am realizat atât partea de transmisie cât și partea de recepție, pot
da ping dintr-o parte în alta, totul ok - comunicația funcționează
(RTT de aproximativ 1ms).

Problema este că am o viteză de transfer foarte mică când vreau să
transmit din qemu ceva mai multe date (cum ar fi cei câțiva MB pe care
îi transmite nttcp). În momentul când pornesc transmisia, tool-ul îmi
dă impresia că se blochează, dar de fapt el transmite în continuu câte
1514 bytes (analizat cu wireshark). Pentru a termina transferul
trebuie să aștept peste 10 minute. Am observat că într-o secundă îmi
transmite in jur de 4-5 astfel de pachete de dimensiunea 1514 bytes.

Este exclusă posibilitatea să trimit același pachet de mai multe ori
la rând, am analizat cu wireshark pachetele consecutive.

Recepția cu nttcp funcționează însă bine, problema de latență la TX nu
pare să influențeze RX când trimite ACK-uri (poate pentru că pachetele
au dimensiune mică).

Care ar putea fi cauzele unei viteze de transmisie așa mică? Menționez
că nu folosesc întreruperile pentru confirmarea trimiterii prin DMA
către NIC, pentru fiecare frame.

O zi faină,

--
Iulian-Răzvan Mateșică