[so2] [vm] Problema getpwuid

Mihai-Valentin DUMITRU dumitru.mihaivalentin at gmail.com
Sat Jun 10 17:39:57 EEST 2017

Salut,

Din mașina virtuală de so2, încerc să folosesc minicom, care îmi aruncă
mesajul "You don't exist. Go away."
Eroarea are loc din cauză că un apel către "getpwuid" returnează NULL
(și setează errno la ENOENT).

== Snippet ==
#include <stdio.h>
#include <errno.h>
#include <sys/types.h>
#include <pwd.h>
#include <unistd.h>

int main()
{
         // rulat ca root, "getuid()" chiar intoarce 0
         if (getpwuid(getuid()) == NULL) {
                 printf("errno: %s\n", strerror(errno));
                 return 1;
         }

         return 0;
}
====

== Result ==
errno: No such file or directory
====

Din ce am înțeles din manual, problema ar fi de la "/etc/passwd", care
însă există, e citibil și conține intrarea:
root::0:0:root:/:/bin/sh

Are cineva idee cum aș putea rezolva această problemă?

Mihai