[so2] Problemă build Linux kernel

Gabriel Ivașcu ivascu.gabriel59 at gmail.com
Sun Feb 12 20:18:53 EET 2017

Salutare,

Am încercat să fac build pe mașina proprie (Fedora 25) la kernel-ul de
Linux [0] pus la dispoziție, urmând specificațiile de aici [1], dar am
întâmpinat câteva probleme la pasul make -j $((`nproc`+1)), și anume:

(1) include/linux/compiler-gcc.h:103:30: fatal error:
linux/compiler-gcc6.h: No such file or directory - full stack trace la
[2]
(2) include/linux/module.h:88:32: error: storage size of
‘__mod_x86cpu_device_table’ isn’t known - full stack trace la [3]

După câteva căutări pe Google am înțeles că eroarea (1) este specifică
versiunilor mai vechi de Linux kernel care nu sunt compatibile cu cea
mai recentă versiune de GCC (v6+, eu având v6.3.1). Singurul fix
menționat era înlocuirea fișierelor compiler-gcc*.h (din
/usr/src/linux-so2 în cazul meu) cu fișierul compiler-gcc.h specific
kernel-ului propriu din /usr/src/kernels (e.g.
/usr/src/kernels/4.9.8-201.fc25.x86_64+debug/include/linux/compiler-gcc.h).

Compilarea a continuat OK după ce am făcut modificările respective,
însă doar până la un punct, când a apărut eroarea (2), pentru care nu
am reușit să găsesc o soluție încă (tind să cred că a fost cauzată
tocmai de workaround-ul de la (1), întrucât pare destul de compiler
specific).

Rămân recunoscător dacă cineva îmi poate sugera o soluție/metodă
alternativă prin care pot duce la bun sfârșit build-ul.

[0] http://elf.cs.pub.ro/so2/res/linux-3.13-update-2016-03-06.tar.bz2
[1] http://ocw.cs.pub.ro/courses/so2/resurse/masini-virtuale
[2] https://paste.gnome.org/pxdsghn2x
[3] https://paste.gnome.org/pg9n0t0xd