[so2] [Tema 5] Nelamurire bind, connect si aflare adrese

Georgiana Diana geodiana93 at gmail.com
Wed May 18 09:53:05 EEST 2016

Buna,
Am o nelamurire in legatura cu implementarea functiei connect:

- Inainte de a face connect, ar trebui ca pe socket sa se apeleze bind,
pentru a il lega de o adresa locala, nu ? Urmand modelul din af_packet[1],
mi-am declarat o structura ce va retine diverse date despre socketii cu
care se lucreaza. In bind, adaug in aceasta structura un camp struct
sockaddr_stp *, care este de fapt parametrul primit la bind.

- In connect, va trebui sa conectez adresa primita in bind de adresa remote
transmisa in connect, nu ? In cazul acesta, as vrea sa ma folosesc de
campul struct sockaddr_stp * setat anterior in bind.
M-am uitat in implementarea lui connect din datagram.c[2] si cred ca pentru
a conecta cele doua adrese este nevoie de apelul ip_route_connect() ?
Ce nu imi dau seama cum sa fac este cum sa obtin adresele pe 32 biti
necesare apelului ip_route_connect din datele disponibile in cele doua
structuri sockaddr_stp primite la bind (pentru socketul local) si connect
(pentru cel remote).

[1] http://lxr.free-electrons.com/source/net/packet/internal.h?v=3.13#L92
[2] http://lxr.free-electrons.com/source/net/ipv4/datagram.c?v=3.13#L23

Georgiana