[so2] [echivalare] PÎRVU Mihai Cristian, 342C3, Linux Embedded Challenge

Valy Mitrea mitrea.valentin at gmail.com
Wed Jun 1 00:04:35 EEST 2016

Buna seara,

Eu si colegul meu am fost trecuti in catalog la echivalare de punctaj
pentru ca am participat la Linux Embedded Challenge cu proiectul Router
Anywhere. In acest mail voi povesti ce am lucrat noi si ce am reusit sa
facem in cadrul acestui proiect.

Initial am avut aproximativ 12 ore de workshop-uri la sediul celor de la
NXP in are am invatat cum sa programam pe placuta Udoo Neo. Pe aceasta
placuta am implementat proiectul nostru ce isi propune sa ofere Internet
usor si rapid oriunde te-ai afla (oriunde exista semnal de la stick-ul de
net conectat la placuta).

Proiectul a fost impartit in mai multe etape.
In prima etapa, am reusit sa avem Internet pe placuta folosind un program
numit wvdial ce conecteaza un stick la Internet din linia de comanda Linux
folosind un fisier de configuratii (exista Linux instalat pe placuta).
In a doua etapa, folosind un script bash numit create_ap am creat o
interfata virtuala de Wifi pe placuta ce oferea un hotspot prin care se
putea conecta oricine la placuta si sa beneficieze de Internet-ul oferit de
stick-ul USB.
In a treia etapa, am facut ca Linux-ul de pe placuta sa detecteze automat
cand se introduce stick-ul in USB, sa se conecteze in mod automat la
Internet si sa creeze interfata virtuala de Wifi.

Diversele operatii si comenzi au fost inglobate intr-un script Python prin
intermediul caruia se poate face usor si elegant din linia de comanda
conectarea stick-ului la Internet, crearea sau distrugerea interfetei de
Wifi, setarea configuratiilor persistente pentru a conecta stick-ul automat
la Internet cand este introdus in USB. Acest script Python se poate apela
din linia de comanda a Linux-ului instalat pe placuta.

Link-ul catre repository-ul unde se afla proiectul nostru este:
https://bitbucket.org/Meehai/router-anywhere

Numai bine,

Mitrea Valentin Gabriel, grupa 342C3
Pirvu Mihai-Cristian, grupa 342C3