[so2] pointer din userspace

Vali Ghita valx92 at gmail.com
Fri Apr 17 11:13:56 EEST 2015

În data de 17 aprilie 2015, 10:41, Catalin Vasile via so2
<so2 at cursuri.cs.pub.ro> a scris:
> Un pointer din userspace mai poate fi folosit in alta parte decat in
> tratarea apelurilor de sistem? Daca folosesc pointerul ala ma va duce la
> datele care trebuie?
> Un exemplu mai concret:
> Am un pointer din userspace salvat undeva (l-am salvat la write/read in
> device driver-ul meu), iar cineva imi porneste un worker thread sau kthread
> dintr-o intrerupere. Daca eu accesez zona aia de memorie va sti sa se duca
> la zona corecta de memorie (ma rog, ce consider eu zona corecta de memorie,
> din perspectiva mea)?

> [...]

Salut,

Pana in momentul in care se executa work-ul tau sau kthread-ul este
posibil sa se fi efectuat o schimbare de context si in acest caz s-a
schimbat spatiul de adresa. Adresa virtuala pe care ai salvat-o e
posibil sa nu mai fie mapata in spatiul de adresa al noului proces,
sau, chiar daca este mapata, este asocitata cu alta adresa fizica.

Vali.