[so2] [Tema3] Nelamurire bio

Razvan Deaconescu razvan.deaconescu at cs.pub.ro
Thu Apr 16 22:31:25 EEST 2015

Popa Nicolae <pnflavian at gmail.com> writes:
> 1). Da intradevar intrebarea este ambigua. Vroiam sa aflu cum sunt
> mentinute si prelucrate structurile bio. Eu aveam impresia ca la generarea
> unei cereri, read sau write, pe langa faptul ca datele se afla in memorie
> prin intermediul unei structuri page, credeam ca sunt stochate concomitent
> si pe disc.

Nu, nu sunt scrise pe disc. Se creează cererea (bio-ul sau request-ul)
și apoi este transmisă driverului de tip block (block device driver)
care apoi o scrie pe disc.

În cazul temei, driverul de tip bloc pentru software raid nu este unul
adevărat ci este un releu/retransmitățor. Acesta primește request-ul și
apoi îl retransmite driverelor efective pentru /dev/sda și /dev/sdb; e
de facpt același driver pentru cele două discuri, dar vei forma două
request-uri, câte unul pentru fiecare disc.

Răzvan