[so2] [Tema3] Nelamurire bio

Popa Nicolae pnflavian at gmail.com
Thu Apr 16 16:31:50 EEST 2015

Salut!

Atunci cand se face o scriere sau citire pe structura gendisk, la nivelul
driverului se va genera o cerere cu o structura bio asociata(presupunem ca
vom face prelucrarea la nivel de bio, ci nu de request), ce va fi
prelucrata de catra functia make_request_fn aferenta. Nelamurirea mea se
leaga de faptul ca datele din bio, mai exact din bio_io_vec, pe langa
faptul ca se vor afla atunci in memorie(in structurile de tip page), ele
vor avea si suport fizic, undeva pe hard-disk(practic acest lucru e tinut
intern, in "spate")? De asemenea, la o cerere de tip write, eu trebuie sa
preaiau datele din bio_io_vec si sa stochez pe /dev/sda si /dev/sdb, atat
datele, cat si crc-urile? Iar la o cerere de tip read,  trebuie mai intai
sa preiau datele de pe ambele discuri, iar dupa aceea sa la scriu in
paginile din structura bio asociata cererii de read?

O zi buna,
Popa Nicolae, 342C1