[so2] Comunicarea cu placa de retea

Gucea Doru gucea.doru at gmail.com
Sun Mar 23 16:18:15 EET 2014

Vlad-Stefan GRIGORITA
<vlad.grigorita at ...<http://gmane.org/get-address.php?address=vlad.grigorita%2dakc712wslOWvSplVBqRQBQ%40public.gmane.org>

>Salut,

>Cum as putea sa comunic cu dispozitivul (ca sa ii dau comenzi) >avand in
vedere ca primesc aceste erori?

>Mentionez ca am incercat sa folosesc si pc_iomap (folosind adresa >unde
este mapat in memorie dispozitivul, nu in I/O), daca citesc >direct din
memorie (fara inb/w/l) obtin exact acelasi output si exact >acelasi erori
in qemu, iar la scriere nu se intampla nimic.

>Cand ma refer ca se afiseaza in qemu, ma refer in fereastra de >terminal,
unde am introdus comanda "make" ca sa porneasca >masina virtuala. Cand zic
ca se afiseaza in masina virtuala, ma >refer la fereastra numita QEMU, care
reprezinta efectiv masina >virtuala.

>Vlad

Salut,

Aceeasi problema am avut-o si eu cu pxe-eepro100.rom, pe care am rezolvat-o
descarcandu-l de pe un repository pe care l-am gasit pe google si apoi l-am
copiat in folderul in care se afla deja pxe-e1000.rom(in /usr/share la
mine). Nu mi-a mai afisat niciun mesaj de avertizare deci am presupus ca
problema s-a rezolvat.

Poti mapa csr in memorie cu pci_iomap folosind [1]: *pci_iomap(pdev, 0,
sizeof(struct csr)) dupa care faci scrieri si citiri folosind functii din
familia ioread si iowrite. Pentru a te asigura ca datele nu raman in
registrele procesorului poti sa faci o citire dupa fiecare scriere pe
acelasi registru(am observat ca asta e tehnica folosita si in device
driverul original). *

[1] http://www.hep.by/gnu/kernel/deviceiobook/API-pci-iomap.html

Doru