[so2] [Tema 1] Kernel oops la reinregistrare kretprobe

Mikey Gaby mikey_gaby at yahoo.com
Tue Mar 18 15:25:19 EET 2014

Foarte tare, de-aseara am tot stat si am bibilit la functiile din kretprobe, din structuri, din date, am incercat sa evit tot felul de prostii si cand mi-ai zis sa comentez partea aia de misc_register am vazut ca si in cleanup era tot register, nu deregister desi nu imi dadea nici o eroare ulterior ... Eram sigur ca sunt neatent undeva dar chiar nu am vazut ... sorry :(

On Tuesday, March 18, 2014 2:51 PM, Daniel Baluta <daniel.baluta at gmail.com> wrote:

On Tue, Mar 18, 2014 at 2:26 PM, Mikey Gaby <mikey_gaby at yahoo.com> wrote:

> Salut, am si eu o problema la tema si nu stiu cum sa o rezolv.
>
> Daca dau insmod, lucrurile merg, dar daca dau rmmod si insmod inca odata,
> primesc urmatorul output:
>
> [   23.929009] BUG: unable to handle kernel paging request at d881ff00
> [   23.929009] IP: [<c1336ea0>] misc_register+0x40/0x130

/* */

> Eu inteleg ca register_kretprobe apeleaza misc_register, nu ? Si totusi ce
> treaba are asta cu mine ? Si de ce sa-mi dea oops o functie din kernel ?
> Trebuia sa-mi returneze eroare si aia era ... Imi scapa ceva ? :-?

Nu prea are sens. Nu cred că register_kretprobe cheamă misc_register.

Verifica cu atenție codurile întoarse de functiile apelate de modulul tău.
Poți reproduce problema dacă scoți apelurile de misc_register/misc_deregister?

Pune aici bucata de cod care face misc_register + register_kretprobe
(cu tratarea
erorilor cu tot) + bucata de la cleanup_module care face unregister pentru mis
device și kretprobe.

thanks,
Daniel.