[so2] [Tema2] vmchecker + intrebari

Mihail Dunaev ddryhten at gmail.com
Wed Apr 9 17:18:47 EEST 2014

Hello,

În primul rând am o problemă cu vmchecker, nu îmi apare nimic
la stdout (cred că s-a blocat ?). Menţionez că local îmi trece testele.
Apoi mai am câteva întrebări :

1. Deşi liniile 3 şi 4 de IRQ sunt partajate, am văzut că bitul 0 din IIR
e 0 când mi se apelează handler-ul la întrerupere (am înţeles că aşa
ne dăm seama că e vorba de device-ul nostru când lucrăm cu linii
partajate). Ştiu că în temă nu avem COM3 şi COM4, dar de ce se
întâmplă asta ?

2. Ce ar trebui să fac dacă buffer-ul meu de input (în care salvez ce
primesc de la celălalt capăt) e plin, şi am mai primit ceva ? Ar trebui să
pun 0 pe RTS ? Cum fac asta ? (am văzut că există bitul Force Request
to Send din MCR, dar nu ştiu dacă face ce vreau)

3. Ce facem cu întreruperile Line Status şi Modem Status ? Le ignorăm ?

4. De curiozitate, iniţial când testam încercam să trimit date între maşina
fizică şi cea virtuală. Când făceam :

maşina virtuală : cat /dev/uart
maşina fizică : echo "text" > pipe1.in

funcţiona OK, dar când încercam invers : echo "text" > /dev/uart mi se
bloca. Bănuiesc că e din cauză că "pipe1" e doar un pipe şi nu un driver
şi nu îmi notifică "uart-ul" de pe maşina virtuală că a primit ceva (am
văzut că se bloca în outb(...)). Acesta e motivul ? E totuşi ciudat că
driverul de 8250 îşi făcea treaba ... Apoi am testat pe loopback şi a
funcţionat.

Thanks, Mihail