[so2] [Tema 5] recvmsg in proto_ops si prot_hook_func

Dan Filimon dangeorge.filimon at gmail.com
Tue May 14 18:50:26 EEST 2013

2013/5/14 Vlad Dogaru <ddvlad at herebedragons.ro>

> Nu știu ce înseamnă "am adăugat hook-ul pentru ambii sockeți".
> Structura packet_type (care are .func = stp_rcv) trebuie înregistrată o
> singură dată, la inserarea modulului.

Așa credeam și eu după ce-am citit inițial tema. Apoi, am văzut în codul
af_packet.c [1] că se execută la fiecare packet_create() (acolo creeându-se
sockeții packet).
Ar trebui deci să înregistrez o singură dată I guess...

> După înregistrarea corectă, orice frame cu Ethertype == .type-ul pe care
> l-ai pus tu în packet_type (care trebuie să fie ETH_P_STP) ajunge în
> .func-ul tău.

 > 2. La recvmsg, eroarea pe care o primesc de la skb_recv_datagram() este
>
> stp_recv trebuie să parseze headerul de nivel STP (și să se uite și la
> MAC-uri, probabil) pentru a căuta cărui socket trebuie să îi trimită
> fiecare skb.  După ce găsești sock-ul, trimiți skb-ul către el folosind
> sock_queue_rcv_skb.

Deci, .func-ul e responsabil pentru apelul sock_queue_rcv_skb() care să
pună pachetul în coada socket-ului care trebuie. Singurul apel de
sock_queue_rcv_skb() în af.packet e la [2], în packet_rcv_skb, care un
.func.

stp_recv e func-ul în ce-ai descris, right?

Pe urmă stp_recvmsg (altă funcție!) care e din proto_ops va lua mesajul din
coadă și-l copiază într-un iovec și-l trimite mai sus.

[1] http://lxr.linux.no/linux+v3.7.8/net/packet/af_packet.c#L232
[2] http://lxr.linux.no/linux+v3.7.8/net/packet/af_packet.c#L1328