[so2] [Tema1] Nu pot instala vmware-tools pe linux...

Vlad Dogaru ddvlad at herebedragons.ro
Tue Mar 12 17:23:47 EET 2013

On Tue, Mar 12, 2013 at 05:02:06PM +0200, Florin-Alexandru Stancu wrote:
> Salut,
>
> Am încercat azi să instalez un vmware-tools mai nou pe maşina virtuala
> (deoarece nu are modulul vmhgfs, necesar pentru a accesa folderele
> partajate de pe host).
> Şi normal că nu merge :D

Yup, I'm working on that, as well.

> A trebuit să creez nişte link-uri simbolice ca să îmi vadă directorul cu
> headere ca fiind valid, dar nu este suficient.

Care to share?  Ce link-uri ai creat?

Eu m-am dat bătut, script-ul lor de config e cretin.  Am încercat să
compilez modulele de mână, dar e still work in progress.

> Acum îmi da eroarea următoare:
>
> /usr/src/linux-headers-3.7.8-so2/scripts/recordmcount: 1: Syntax error: "("
>
> La toate modulele care încearcă să le compileze.
> M-am uitat prin fişierul recordmcount şi este binar, el cred că încearcă
> să-l execute ca script...?

Nope, problema e că recordmcount e un executabil pe 64 de biți (rulează
file pe el ca să te convingi).  Don't ask why, it's a long, stupid
story [1].

Poți rezolva problema recompilând recordmcount pe mașina virtuală.  Ai
două variante, dintre care doar una merge sigur:

1. rulezi 'make scripts' în directorul cu sursele kernel-ului, care
probabil o să moară.

2. intri în directorul unde e recordmcount, te uiți în Makefile din ce
surse e construit recordmcount, rulezi gcc -o recordmcount $sources.
Asta sigur merge.

[1] Well, since you asked, here we go.  A compila kernelu' cu configul
standard Ubuntu durează mult ('jdă mii dă module, dracu să le ia).  Așa
că am folosit mașina mea fizică, să pot să -j5.  Dar asta e pe 64 de
biți, so 'gcc -m32' scrie pe mine.  Doar că e un bug (sau am stricat eu
ceva) în script-urile de make ale kernel-ului, și binarele 'auxiliare'
gen recordmcount și fixdep au fost compilate fără -m32, așa că acum sunt
pe 64 de biți.

Până una-alta, poți folosi samba (cred că e configurat), scp sau sshfs
pentru a copia lucruri dintr-o parte-n alta.

Vlad