[so2] [SO2] [Tema3] [Linux] Nelămuriri - CRC, locking, checker

Liviu Ioan liviu.andrei.ioan at gmail.com
Fri Apr 19 10:38:17 EEST 2013

> Un bio reprezinta un singur sector? Nu pot fi cerute mai multe sectoare in
> acelasi bio?

@Radu: Un bio conține o cerere care *începe* de la un anumit sector,
eu așa înțeleg - nu m-am exprimat corect. Într-un bio, există mai
multe segmente care alcătuiesc o zonă continuă pe disc, însă pot să
fie discontinue în memorie. În plus, fiecare segment corespunde unei
pagini; o singură pagină(plină) este mai mare decât un sector.

> Pentru fiecare bio de citire, va trebui să citești sectoarele de pe cele
> două discuri, precum și CRC-urile asociate.  Nu înțeleg ce înseamnă să
> folosești citirea deja făcută.

@Vlad: "să folosesc citirea făcută" - nu îmi era clar, e greșit :).
Nu văd de ce citim sectoare de pe ambele discuri.
Eu înțeleg că vine o cerere, citim de pe sdb, calculăm crc pentru
datele primite, citim crc de pe sdb care corespunde datelor primite și
apoi vedem dacă e necesar să citim și de pe sdc. Citim de pe sdc în
cazul în care CRC-ul calculat nu corespunde cu cel citit de pe disc.

Liviu