[so2] [Test 10] Explicatie intrebarea 3

Cosmin Ratiu cosminratiu at gmail.com
Mon May 7 19:10:18 EEST 2012

2012/5/7 Catalin Nicutar <catalin.nicutar at cti.pub.ro>:

> In plus, nu sunt sigur daca e OK sa scazi la N1 pe h din L. Asa cum am
> inteles codul (e destul de stufos si ma pot insela) cand se foloseste
> GSO antetele (spatiul rezervat pentru ele) nu apar decat in regiunea
> liniara si toti cei 64K neliniari sunt rezervati pentru date utile. Deci prin
> kernel se plimba SKB-uri de 64K + change. Din nou, ma pot insela.

Nu te inseli, cam asa e: headere in partea liniara, date in skb_shinfo.
In orice caz, la placa de retea or sa ajunga N1 pachete mari asa cum
am calculat pentru ca placa de retea nu stie de bucataria interna a
Linux-ului. Ea primeste prin DMA pachetele liniarizate sau
scatter-gather.

> In concluzie cred ca e defectuoasa exprimarea: trebuia specificat ce
> sunt acele 50K pachete pe secunda si unde se masoara. Multumesc insa
> sincer pentru raspuns.

Luand-o prin eliminare, cred ca se poate intelege pana la urma ce se vrea.

50K de pachete TSO de 64K pe secunda e foarte mult, ar fi 3.2 GB/s.
Ramane sa insemne pachetele mici procesate de placa de retea.

Cosmin.