[so2] Tema4 - write_inode

Razvan Deaconescu razvan.deaconescu at cs.pub.ro
Tue May 1 15:24:39 EEST 2012

VLAD TUDOSE <vlad_tudose at yahoo.com> writes:
> Salut,
>
> Am si eu urmatoarea problema:
>
> Nu se apeleaza functia de write_inode dupa ce apelez mark_inode_dirty.
> Am avut grija sa adaug inode-ul in hash. Intamplator am descoperit ca
> daca incrementez inode->i_count atunci se apeleaza.
>
> Daca incrementez i_count (initial are valoare 1), la umount primesc un
> warning cu "VFS: Busy inodes after unmount of loop0 ...".

E normal să se întâmple asta, pentru că are incrementul mai mult decât e
nevoie. Din câte știu, inode->i_count e incrementat la iget_locked.

Funcția nu se apelează din prima. Există o latență până când inode-urile
sunt scrise pe disc. Ar trebui să se apeleze automat la demontare.

> Din cate am inteles eu e legat de faptul ca nu sunt eliberate toate
> inode-urile.  Am observat ca functia delete_inode nu se apeleaza
> niciodata ( nu ar trebui ? ).

Din câte știu, funcția delete_inode este apelată la ștergerea unui inode
(adică la o operație rm).

Răzvan