[pso] cred vs real_cred

Vlad Dogaru ddvlad at rosedu.org
Fri Mar 4 21:59:11 EET 2011

On 3/4/2011 9:43 PM, Valentin Stanciu wrote:
> Salut!
>
> Am observat ca struct task_struct are ca membrii atat cred cat si
> real_cred. Ambele structuri sunt de tipul const struct cred.
> Stiu ca in tema se specifica clar sa folosim cred, dar de curiozitate,
> care este diferenta dintre ele? Nu am reusit sa gasesc informatii pe net
> pentru diferenta dintre ele.

cred și real_cred sunt folosite în apelul seteuid[1], folosit pentru a
schimba UID-ul cu care rulează executabilul. Pagina de manual
documentează când se poate apela seteuid, mai precis când procesul are
CAP_SETUID (rulează ca root sau executabilul pornit are bitul set uid).

Mai multe despre folosirea lor poți găsi în sursele kernel-ului, la
apelul setresuid[2]. Alternativ, pentru folosirea setuid/seteuid în user
space, try browsing sudo[3].

[1] http://linux.die.net/man/2/seteuid
[2] http://lxr.linux.no/#linux+v2.6.37.2/kernel/sys.c#L694
[3] http://www.sudo.ws/repos/sudo/file/78e97a921104